مطالب روز و جالب

ساخت وبلاگ

معرفی و سخنان امام حسن مجتبی (ع)

معرفی و سخنان امام حسن مجتبی (ع)

امام حسن (ع)

دوره های زندگی امام حسن علیه السلام

امام حسن مجتبی علیه السلام در شب نیمه رمضان سال سوم هجری در مدینه چشم به جهان گشود و حدود هفت سال از دوران زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم را درک کرد و پس از آن حضرت حدود سی سال با پدر بزرگوارشان علی بن ابی طالب علیه السلام ملازمت داشت. بعد از شهادت امیرالمؤمنان علیه السلام به مدت ده سال عهده دار مقام امامت بودند و در ۲۸ صفر سال پنجاه هجری در سن ۴۷ سالگی به دستور معاویه بن ابی سفیان و به دست جعده دختر اَشْعَثِ بنِ قِیس مسموم شد و بر اثر همان زهر به شهادت رسید.

چگونگی شهادت امام حسن علیه السلام

حکومت اموی پس از تحمیل صلح بر امام حسن علیه السلام گرچه به بسیاری از اهداف خود رسیده بود، ولی هم چنان وجود امام حسن علیه السلام مانع از به اجرا درآوردن برخی از نیّات پلید آنان بود. از جمله اهدافی که معاویه دنبال می کرد تعیین جانشین برای خود بود. وی از اجرای این تصمیم که برخلاف مفاد صلح نامه او با امام حسن علیه السلام بود وحشت داشت و می دانست که اگر در زمان حیات آن حضرت به چنین کاری دست بزند، بدون شک با مخالفت شدید حسن بن علی علیه السلام روبه رو خواهد شد. بر این اساس تصمیم گرفت از هر راه ممکن امام علیه السلام را به شهادت برساند. پس از بررسی های زیاد جعده همسر امام حسن علیه السلام را مناسب ترین فرد برای تحقق بخشیدن به این هدف پلید دید. آن گاه به صورت محرمانه و با ارسال صدهزار درهم به جعده، به او قول داد که اگر امام حسن علیه السلام را به شهادت برساند او را به همسری یزید درخواهد آورد. بدین وسیله جعده آن حضرت را با ریختن زهر در آب آشامیدنی مسموم کرد و طولی نکشید بر اثر آن، امام حسن علیه السلام به شهادت رسید.

وصیت امام حسن علیه السلام

چون امام حسن علیه السلام را مسموم کردند و حال او دگرگون شد برادرشان امام حسین علیه السلام به بالین آن حضرت حاضر شدند. وقتی جویای احوال او گشتند امام حسن علیه السلام فرمودند: «خود را در اوّلین روز از روزهای آخرت و آخرین روز از روزهای دنیا می بینم». در ادامه، این گونه وصیت فرمودند: «گواهی می دهم به وحدانیت خدا و این که برای او شریکی نیست و تنها او سزاوار پرستش است. هرکه اطاعت او را در پیش گیرد رستگار می شود و هرکه نافرمانی اش کند گم راه می گردد و کسی که از گناهان و تقصیراتش به نزد او توبه کند هدایت می شود. ای حسین،جنازه مرا در کنار جدم رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم دفن کن به شرط آن که کسی مانع این کار نباشد. اگر تو را از این کار باز داشتند مبادا بر آن پافشاری کنی؛ چون راضی نیستم به خاطر این کار قطره ای خون به زمین ریخته شود».

اشعار امام حسین علیه السلام در سوگ برادر

وقتی از دفن جنازه امام حسن علیه السلام در کنار مرقد جد بزرگوارش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم جلوگیری کردند، امام حسین علیه السلام دستور دادند جنازه را به بقیع منتقل کردند و آن را در کنار قبر جده اش فاطمه بنت اسد در خاک نهادند. طبق روایت ابن شهر آشوب وقتی امام حسین علیه السلام از دفن جنازه برادر فارغ شد اشعاری به این مضمون در سوگ برادر بر زبان جاری فرمودند: «حالا که بدن مطهّر تو را با دست خود کفن کرده، در قبر گذاشتم از این بعد چگونه می توانم شاد باشم و خود را آراسته سازم یا از زینت ها و امکانات دنیا بهره گیرم؟ من از این به بعد همواره در سوگ تو اشک خواهم ریخت و اندوهم در فراق تو طولانی خواهد شد. غارت زده کسی نیست که مالش را به غارتت برده اند؛ بلکه غارت زده کسی است که مصیبت مرگ برادر را دیده باشد».

فضیلت و آثار گریه بر مصیبت امام حسن علیه السلام

ابن عباس روایت می کند که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: «آن گاه که فرزندم حسن مجتبی را با زهر شهید کنند تمام ساکنان آسمان وزمین بر او سوگوار می شوند. بدانید سوگواری و گریه بر مصیبت های فرزندم حسن بسیار فضیلت دارد. هرکس در مصیبت او گریه کند چشمان او در روزی که همه دیده ها نابینا خواهند بود روشن و بینا خواهد شد و دل او در روزی که تمام دل ها اندوهناک خواهند بود از غبار اندوه پاک خواهد شد و هرکس که مرقد او را در بقیع زیارت کند، قدم های او در پل صراط، در روزی که قدم ها بر آن لرزان شوند، از لغزش در امان خواهد ماند».

وصایای آموزنده امام حسن علیه السلام به جُناده

جُنادَةِ بن اَبی اُمَیه پس از مسموم شدن امام حسن علیه السلام به حضور آن حضرت رسید. پس از احوال پرسی، به امام علیه السلام عرض کرد: ای فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم مرا موعظه کن. امام حسن مجتبی علیه السلام مطالب بسیار مهمّی بیان کردند و از جمله فرمودند: «ای جُناده خود را برای سفری که در پیش داری پیش از فرا رسیدن اجل مهیا کن. بدان تو همواره دنیا را طلب می کنی و مرگ هم تو را طلب می کند. اندوه روزی را که هنوز نرسیده است بر روزی که در آن هستی بار مکن… بدان در مال حلال دنیا حساب و در حرام آن کیفر و عقاب و در اموال شبهه ناک عتاب هست… برای دنیای خود به گونه ای تلاش کن که گویی همیشه در آن باقی خواهی ماند و برای آخرت به گونه ای کار کن که گویی همین فردا خواهی مُرد. اگر طالب عزّت بی عِدّه وعُدّه و هیبت بی مُلک و سلطنت هستی از خواری و ذلّت گناه و نافرمانی خدا پرهیز کن و به اطاعت از فرمان او خود را ملزم ساز».

آخرین گریه امام حسن علیه السلام

نقل شده است چون زهر در بدن مبارک امام حسن علیه السلام اثر کرد و حالت احتضار بدو دست داد، ناگهان اشک از چشمان آن حضرت سرازیر شد. حاضران عرض کردند: «ای فرزند رسول خدا، آیا شما نیز با این مقام و منزلت و قرابتی که با پیامبر خدا صلی الله علیه و آله وسلم دارید و با این همه عبادات و اطاعات در این لحظات گریه می کنید؟ حضرت فرمودند: «من برای دو چیز گریه می کنم: اوّل برای هیبت و وحشت روز قیامت که بسیار سخت است، دوّم به سبب فراق و دوری از دوستان که این نیز کار مشکلی است».

فضائل و مکارم امام حسن علیه السلام
امام حسن علیه السلام عقل مجسم

رسول اکرم صلی الله علیه و آله وسلم به مناسبت های مختلف در توصیف امام حسن مجتبی علیه السلام سخن گفته اند؛ از جمله فرمودند: «اگر قرار بود عقل به صورت یک انسان تجسم پیدا کند به صورت امام حسن علیه السلام ظاهر می شد».

امام حسن علیه السلام ، شبیه پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم

روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم خطاب به امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: «اَشْبَهْتَ خَلْقی و خُلْقی؛ تو به لحاظ صورت و سیرت به من می مانی.

بردباری امام حسن علیه السلام

از صفات برجسته و معروف امام حسن علیه السلام حلم و بردباری بود. به گونه ای که «الحِلْمُ الحَسَنِیَّة» در فرهنگ اسلامی ضرب المثل شده است. بردباری و سعه صدر آن حضرت به اندازه ای بوده است که سرسخت ترین دشمنان او نیز به این صفت همواره اعتراف داشتند. نقل می کنند وقتی جنازه امام حسن علیه السلام را پس از ممانعت عده ای از دفن آن درکنار مرقد رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم ، به طرف بقیع حمل می کردند، ناگهان امام حسین علیه السلام متوجّه شدند که مروان یکی از سرسخت ترین دشمنان برادر بزرگوارش امام حسن علیه السلام یک طرف تابوت را به دوش گرفته است. امام حسین علیه السلام از این کار او متعجب شدند و سپس از وی پرسیدند: «شما که تا برادرم زنده بود همواره مایه اندوه او بودید. چه شده که اکنون در تشیع جنازه اش شرکت کرده اید؟» مروان گفت: «آری این کارها را در حق کسی انجام دادم که حلم و خویشتن داری او با کوه ها برابری داشت».

عبادت امام حسن علیه السلام

امام صادق علیه السلام می فرمایند: «حسن بن علی علیه السلام عابدترین مردم زمان خود بودند. آن گاه که به نماز می ایستادند اعضای بدنش از شدّت خضوع در برابر عظمت پروردگار عالم به لرزه در می آمد و رنگ مبارکش دگرگون می شد». از امام باقر علیه السلام روایت شده است که امام حسن علیه السلام حدود بیست بار از مدینه به قصد زیارت خدا پیاده رفت و می فرمود از خدا شرم دارم که غیر پیاده به دیدارش بروم.

زهد امام حسن علیه السلام

نویسندگان تراجم به اتفاق گفته اند: حسن بن علی علیه السلام پس از جدّ بزرگوارش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و پدر گرامی اش علی بن ابیطالب علیه السلام از همه مردم زاهدتر بودند. شخصی به نام مُدْرِک بن زیاد می گوید: روزی در یکی از باغ های ابن عباس بودیم. غذای مناسبی آوردند. امام حسن علیه السلام دستور دادند که کارگران و خدمت گزاران را جمع کنند و آن غذای خوب را به آنها بدهند. مُدرِک می گوید: خود امام حسن علیه السلام لب به آن غذا نزدند و خود مشغول خوردن نان با قدری نمک شدند. وقتی به آن حضرت گفته شد شما خود چرا از آن غذای خوب میل نمی کنید، در جواب فرمودند: «اِنّ ذاک الطَّعام احبُّ عندی؛ این خوراک را بیشتر دوست دارم».

گذشت امام حسن علیه السلام

روزی امام حسن مجتبی علیه السلام از راهی عبور می کردند. مردی از اهل شام با آن حضرت روبرو شد و بدون مقدمه شروع به ناسزا گفتن نسبت به امام علیه السلام کرد. حضرت امام حسن علیه السلام هیچ عکس العملی نشان نداد. وقتی آن مرد از ناسزا گفتن باز ایستاد، امام علیه السلام به او نزدیک تر شده، با تبسم به او سلام کردند. آن گاه فرمودند: «اگر اجازه بدهید حاضرم به شما کمک کنم. اگر چیزی لازم داری آن را برایت فراهم کنم یا اگر راه را گم کرده ای آن را به تو نشان دهم و اگر گرسنه ای ترا سیر کنم. اگر فقیری بی نیازت سازم. به هرحال اگر حاجتمندی حاضرم در برآوردن حاجت تو بکوشم». چون مرد شامی این رفتار را از امام حسن علیه السلام دید، ناگهان به گریه افتاد و گفت: «اَشْهَدُ انَّکَ خَلِیفُة اللّهِ فی ارضِهِ؛ گواهی می دهم که تو خلیفه خدا در روی زمین هستی».

احسان امام حسن علیه السلام

مردی خدمت امام حسن علیه السلام آمد و عرض کرد ای فرزند امیرالمؤمنین علیه السلام به حقِ آن خدایی که نعمت بسیار بر شما کرامت فرموده است تو را قسم می دهم که به فریاد من برسی و مرا از دشمنی که حرمت پیران را نگه نمی دارد و به کودکان و نوجوانان رحم نمی کند، نجات دهی. امام علیه السلام پرسید دشمن تو کیست تا از او دادخواهی کنم. آن مرد گفت: فقر است. امام علیه السلام به خادم خود دستور داد: «هرچه ثروت در نزد تو هست به او بده». او پنج هزار درهم حاضر کرد و به او داد. امام علیه السلام رو به مرد فقیر کرد و گفت: «تو را به خداوند متعال قسم می دهم که هروقت این دشمن بر تو رو آورد شکایتش را نزد من بیاور تا از تو دفع شر کنم».

اشعار
باغ دل تو

جان تو به جرم ناب نوشیدن سوخت     از جامه آفتاب پوشیدن سوخت
باغ دل «او» سوخت گر از بی آبی     باغ دل «تو» ز آب نوشیدن سوخت

قیصر امین پور
نسوخت

هرگز دلی ز غم، چو دل مجتبی نسوخت     ور سوخت ز اجنبی، دگر از آشنا نسوخت
هر گلشنی که سوخت ز باد سموم سوخت     از باد نوبهار و نسیم صبا نسوخت
چندان دلش از سرزنش دوستان گداخت     کز دشمنان و زهر بدو ناسزا نسوخت
آن دم که سوخت حاصل دوران ز سوز زهر     در حیرتم که خرمن گردون چرا نسوخت
تا شد روانِ عالم امکان ز تن روان     جنبنده ای نماند کزین ماجرا نسوخت

سخنانی کوتاه از امام حسن علیه السلام
اهمیّت سلام

قال الحَسَنُ علیه السلام : مَنْ بَدَءِ بِالکلامِ قَبْلَ السَّلامِ فَلا تُجیبُوهُ؛

کسی که پیش از سلام کردن شروع به سخن گفتن کرد جواب او را ندهید.

نتیجه کنترل زبان

قالَ الحَسَن علیه السلام : الصَّمْتُ سَتْرُ العَیِّ وَ زَیْنُ العِرْضِ وَ فاعِلُهُ فی راحَةٍ وَ جَلیِسُهُ آمِنٌ؛

امام حسن مجتبی علیه السلام فرمودند: خاموشی پوشش عیب ها و مایه حفظ آبروست. هر که از این صفت برخوردار باشد همواره در آسایش است و همدم و هم نشین او نیز در امنیّت به سر می برد.

خیر و سعادت کامل

قالَ الحَسَن علیه السلام : الخَیْرُ الّذی لا شَرَّ فِیهِ الشُکرُ مَعَ النِّعْمَةِ و الصَّبْرُ عَلی النّازِلَة؛

خیری که هیچ بدی در آن نیست عبارت است از شکر در مقابل نعمت ها و صبر در برابر حوادث و رخدادهای ناگوار.

نشانه کمال عقل

قالَ الحَسَنُ علیه السلام : رأسُ العَقْلِ مُعاشَرَةُ النّاسِ بالحَمیِلِ؛

معاشرت نیکوداشتن با مردم نشانه کمال عقل انسان است.

تعریف فرومایگی

شخصی از امام حسن علیه السلام سؤال کرد: پستی و فرمایگی چیست؟ آن حضرت فرمودند: «النَّظرُ فی الیَسیرِ وَ مَنْعُ الحَقیرِ. خرده بینی و اهمیّت دادن بیش از حدّ دادن به امور کوچک و مضایقه کردن از اعطای چیزهای بی ارزش».

ترک مستحب برای واجب

قال الحَسنُ علیه السلام :… اِذا ضَرّتِ النَّوافِلُ بالفَریضَةِ فَارفَضُوها؛

هنگامی که عبادت های مستحب به اعمال و عبادت های واجب آسیب رساند آنها را ترک کنید.

اهمیّت توجّه به امور معنوی

قالَ الحَسَنُ علیه السلام : عَجِبْتُ لِمَنْ یَتَفکَّرُ فی مأکُولِهِ کَیفَ لا یَتَفَکَّرُ فی مَعْقُولِهِ فَیُجنِّبُ بَطْنَهُ ما یُؤذِیْهِ وَ یُودِعُ صَدْرَهُ ما یُرْدِیْهِ؛

تعجب می کنم از کسانی که در غذای جسم خود فکر می کنند ولی در امور معنوی و غذای روح خویش اندیشه نمی کنند؛ شکم خود را از طعام مضرّ حفظ می کنند ولی از افکار پلیدی که روان را می آلاید پرهیز نمی کنند.

توصیه درباره وصلت

شخصی به امام حسن علیه السلام عرض کرد: دختری دارم که به سنّ ازدواج رسیده است. با چه کسی وصلت کنیم؟ امام حسن علیه السلام فرمودند: «زَوِّجْها مِمَّنْ یَتَّقی اللّه عزّ و جلَّ فَاِنْ اَحَبَّها اَکْرَمَها و اِنْ اَبْغَضَها لَمْ یَظْلِمْها؛

او را به ازدواج کسی درآور که با تقوا و پرهیزگار باشد چرا که فرد باقتوا اگر او را دوست بدارد احترامش می کند و اگر او را دوست هم نداشته باشد به وی ستم نمی کند».

بیناترین و شنواترین مردم

قال الحسن علیه السلام : اِنَّ أَبْصَرَ الاَبْصار ما نَفَذَ فِی الخَیْرِ مَذْهَبُهُ وَ اَسْمَعَ الاَسْماَعَ ما وَعی التّذکیرَ وَ انْتَفَعَ بِهِ، أَسْلَمُ القُلُوب ما طَهُرَ مِنَ الشُّبَهاتِ؛

بیناترین دیده ها آن است که خیربین باشد و شنواترین گوش ها آن است که پذیرای پند و اندرزها باشد و از آن سود ببرد و قلب سلیم قلبی است که از شبهات پاکیزه باشد.

معنی مجد و عظمت

سُئِلَ الْحَسَنُ علیه السلام : فَما المَجْدُ؟ قالَ اَنْ تُعْطِیَ فِی الغُرْمِ وَ اَنْ تَعْفُو عَنِ الْجُرْمِ؛

از امام حسن علیه السلام سؤال شد: عظمت و بزرگی در چیست؟ آن حضرت فرمودند: عبارتست از بخشش مال به هنگام نیاز و گذشتن از خطا.

سیاست از دیدگاه امام حسن علیه السلام

شخصی از امام حسن علیه السلام معنای سیاست را پرسید. آن حضرت فرمودند: «سیاست آن است که حقوق خدا و حقوق بندگان زنده و بنده های درگذشته خدا را رعایت کنی». آن گاه برای توضیح بیشتر فرمودند: «حقوق خدا آن است که آن چه را خدا از انجام واجبات و ترک محرمات تکلیف کرده به طور کامل رعایت کنی. حقوق بندگان زنده آن است که وظایف خود را نسبت به برادران دینی انجام دهی. در خدمت گزاری برادر دینی درنگ ننمایی و نسبت به رهبر جامعه اسلامی تا زمانی که نسبت به مردم اخلاص دارد اخلاص داشته باشی و هر وقت از راه راست منحرف شد، اعتراض کنی. حقوق بندگان در گذشته یاد کردن نیکی ها و چشم پوشیدن از بدی های آنهاست».

معرفی و سخنان امام حسن مجتبی (ع)

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 89 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:40

اس ام اس عشقولانه

درد این است دیگر آن شوق که می‌ باید، نیست دیگر آن عشق که میرقصاند ، رفتو نمی‌ یابم دیگر آن ،ساده خدائی‌ که بود
درد این است:نیست ، رفت ، بود ،هست

اس ام اس عاشقانه
 
سالهاست که کوهستان دلم به حرمت ردپاهایت به برفها اجازه آب شدن نمی دهد .

 

♥♥♥♥♥♥♥ اس ام اس عاشقانه ♥♥♥♥♥♥♥

 

تو هوایی که برای یک نفس
خودمو از تو جدا نمیکنم
تو برای من خود غرورمی
من غرورمو رها نمیکنم

 

♥♥♥♥♥♥♥ اس ام اس عاشقانه ♥♥♥♥♥♥♥

 

من شمع جان گدازم ، تو صبح جان فزایی / سوزم گرت نبینم ، میرم چو رخ نمایی
نزدیک این چنینم ، دور آن چنان که گفتم / نه تاب وصل دارم ، نه طاقت جدایی

 

♥♥♥♥♥♥♥ اس ام اس عاشقانه ♥♥♥♥♥♥♥

 

تو پشیمون شدی و من ، دیگه صندوقچه ی دردم / سخته اما باورش کن ، من دیگه برنمیگردم

 

♥♥♥♥♥♥♥ اس ام اس عاشقانه ♥♥♥♥♥♥♥

 

ستاره در هوا می بینم امشب / زمین در زیر پا می بینم امشب
خدایا مرگ ده تا جان سپارم / که یار خود جدا می بینم امشب

اس ام اس عاشقانه

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 23 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:35

بیوگرافی مهدی پاکدل

مهدی پاکدل (زاده سال ۱۳۵۹ در اصفهان) بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. وی دانشجوی انصرافی رشته گرافیک دانشگاه آزاد، واحد تهران مرکز است. مهدی پاکدل برادر کوچکتر حسین پاکدل نویسنده، مجری و کارگردان ایرانی است. او علاوه بر سینما و تلویزیون، در عرصه موسیقی نیز یک آلبوم بنام «در انعکاس کوچه‌های خیس» منتشر کرده است.

بیوگرافی

ازدواج

وی در تاریخ ۱۳ اسفند ۱۳۸۹ با بهنوش طباطبایی (بازیگر سینما و تلویزیون) ازدواج کرد.[۲]
تئاتر

    جنبش انفیه در کلکته (سیروس شاملو، ۱۳۷۶)
    ریچارد سوم (داوود رشیدی، ۱۳۷۸)
    سیاها (حامد محمد طاهری، ۱۳۷۸)
    بعد از مگریت (مریم مجد، ۱۳۷۹)
    دیر راهبان (فرهاد مهندس پور، ۱۳۸۰)
    پای دیوار بزرگ شهر (حسن معجونی، ۱۳۸۱)
    قهوه تلخ (شبنم طلوعی، ۱۳۸۲)
    روی زمین (افروز فروزند، ۱۳۸۲)
    بی شیر و شکر (مهرداد ضیایی و حمید امجد، ۱۳۸۳)
    همسایه آقا (حسین کیانی، ۱۳۸۵)
    می خوام بخوابم (رضا گوران، ۱۳۸۶)
    یرما (رضا گوران، ۱۳۸۶)
    ماچیسمو (محمد یعقوبی، ۱۳۸۷)
    خشکسالی و دروغ (محمد یعقوبی، ۱۳۸۸)
    اهل قبور (حسین کیانی، ۱۳۸۸)
    داستان یک پلکان (رضا گوران، ۱۳۸۸)
    نوشتن در تاریکی (محمد یعقوبی، ۱۳۸۹)
    حضرت والا (حسین پاکدل، ۱۳۸۹)
    برهان (محمد یعقوبی، ۱۳۹۱)
    امر ملوکانه(حسین پاکدل، 1394)

فیلم‌های سینمایی

    آبی (حمید لبخنده، ۱۳۷۸)
    ماجراهای اینترنتی (حسین قناعت، ۱۳۸۲)
    ماهی‌ها عاشق می‌شوند (علی رفیعی، ۱۳۸۳)
    شبانه (امید بنکدار و کیوان علیمحمدی، ۱۳۸۴)
    مصائب دوشیزه (مسعود اطیابی، ۱۳۸۵)
    مخمصه (محمدعلی سجادی، ۱۳۸۵)
    دایره زنگی (پریسا بخت‌آور، ۱۳۸۶)
    بدون اجازه (مرتضی احمدی هرندی، ۱۳۸۹)
    نفوذی
    آزاد راه (۱۳۸۹)
    محمد رسول‌الله (فیلم) (۱۳۹۳)

بیوگرافی بازیگران

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 28 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:31

60 ثانیه خنده برابر 40 بار ‏تنفس عمیق

خنده علاوه بر اینکه باعث کاهش هورمون‌های استرس‌زا و بهبود عملکرد قلب می‌شود به افراد کمک می‌کند تا در تصمیم‌گیری بهتر عمل کنند.
کسانی که نمی‌خندند، درد بیشتری تحمل می‌کنند. اندورفین‌ها یا مسکن‌های طبیعی بدن، موادی هستند که از غدد مخاطی و غده هیپوتالاموس ترشح می‌شوند و اثر اصلی آنها تسکین درد است.

u;s okni nhv

بعضی خوراکی‌ها، ورزش و خنده عامل اصلی ترشح این مواد در بدن هستند.

 

محمود هندی پور روان شناس، مدرس و مشاور ‏خانواده می گوید:

«اغلب افراد گمان می کنند برای خندیدن به شنیدن لطیفه یا دلیل خاصی نیاز دارند، اما این در حالی ‏است که اگر رویکردی علمی به خنده داشته باشیم، هیچ دلیل خاصی برای خندیدن نیاز نیست‎.‎

 

مغز تفاوت میان خنده مصنوعی و طبیعی را تشخیص نمی دهد و تمام اتفاقاتی که در زمان خندیدن ‏طبیعی رخ می دهد، در خندیدن های مصنوعی نیز صورت می پذیرد و فقط کافی است به یک نیشخند بسنده نکنیم‎.‎

 

خنده، زبانی جهانی است. در تمام دنیا افراد از طریق خنده با یکدیگر ارتباط برقرار ‏می کنند‎.‎

 

در هیچ گونه ای از حیوانات مانند مدل خنده انسان ها مشاهده نشده است. برخی افراد به اشتباه تصور ‏می کنند شامپانزده ها نیز از قدرت خندیدن بهره مند هستند، اما این گونه نیست، به طوریکه شامپانزده گاهی دهانش ‏را باز می کنند و صداهایی را از خودش بروز می دهد که به هیچ وقت خندیدن به شمار نمی رود.
خندیدن موجب ترشح اندورفین و انکفالین در بدن می شود که این دو هورمون به عنوان ‏هورمون های سرخوش کننده نامیده می شوند

خندیدن هدیه خدا به ‏انسان ها است‎.‎

خندیدن سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند و افراد را در مقابل بسیاری ‏از بیماری ها ایمن می کند، به عبارت دیگر از دیدگاه علمی، خنده باعث ترشح بیشتر اندورفین یا همان مسکن طبیعی ‏بدن می شود‎.‎

 

خندیدن موجب ترشح اندورفین و انکفالین در بدن می شود که این دو هورمون به عنوان ‏هورمون های سرخوش کننده نامیده می شوند، زیرا با آزاد شدن آن ها در بدن نوعی حالت سرخوشی به انسان دست ‏می دهد.

 

همچنین موقعی که فرد به طور عمیق می خندد باعث می شود بدن قند بیشتری بسوزاند و بر روی چربی های ‏مضربدن نیز تاثیر می گذارد‎.‎

 

محققان، خندیدن را به طوفان مغزی تشبیه می کنند و اعتقادشان بر ‏این است که خنده همانند یک شوک عصبی برای دستگاه اعصاب و روان بسیار مفید بوده و منجر به افزایش گردش ‏خون به خصوص در اندام های گوارشی و غدد لنفاوی می شود‎.‎

 

بسیاری از خلقیات انسان با هورمون ها در ارتباط است، به طوریکه با افزایش ‏‏اندروفین در بدن قسمت های حسی فعال تر شده و حس مهربانی و عطوفت و همچنین احساس گذشت در افراد ‏افزایش می یابد‎.‎

 

خندیدن بر روی بیماری هایی از جمله قلب و عروق، بیماری های تنفسی، زخم معده و روده، بیماری های ‏گوارشی، آلرژی، سرطان، بیماری های پوستی و روحی- روانی تاثیر مستقیم دارد. همچنین خندیدن از بروز حملات ‏قلبی نیز جلوگیری می کند.‏

 

بسیاری از افراد از خنده به عنوان نوعی روش درمانی یاد می کنند و اگر هم نتوان آن را نوعی درمان ‏به شمار آورد، قطعا در پیشگیری از بسیاری از بیماری ها نقش موثری دارد‎.‎

 

کودکان در سنین پایین به راحتی و با یک اتفاق کوچک شروع به خندیدن می کنند. به طوریکه تخمین زده ‏شده کودکان در طول شبانه روز 300 تا 400 بار می خندند، اما زمانی که افراد به سن بزرگسالی می رسند، از میزان ‏خندیدن آنها کاسته می شود و به حدود 15 تا 18 بار در شبانه روز کاهش می یابد‎.‎

 

موقع خندیدن 400 عضله بدن از جمله عضله پیشانی، عضله های چشمی، عضلات چین دهنده ‏ابرو، لب، شکم و شانه به جنبش در می آیند.

 

همچنین در هنگام خندیدن غدد اشکی و دهان، حلق و ریه نیز فعال ‏می شوند‎.‎

 

طبق تحقیقات انجام شده توسط روان شناسان، یک دقیقه خنده معادل 40 بار ‏تنفس عمیق است. تنفس عمیق اکسیژن بیشتری به مغز و ریه ها می رساند و هوای کهنه را از ریه ها خارج ‏می سازد‎.»

 

دکتر رامین امیر‌ساسان، دانشیار فیزیولوژی و تغذیه دانشگاه تبریز که مربی تغذیه و ریکاوری تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی بوده است به خاطره مسابقات کشتی اشاره کرد و گفت:

 

«تیم ملی کشتی ژاپن 11 سال است در رشته بانوان قهرمان جهان می‌شود. مربی این تیم در میان مسابقات، اعضای تیم را یکجا جمع می‌کند و با هم شروع به خندیدن می‌کنند. آنها 10 دقیقه به زور هم که شده می‌خندند. این تکنیک باعث رفع خستگی و ریکاوری روحی و جسمی می‌شود.»

 

روانشناسان بیشتر از متخصصان دیگر روی آثار خنده تحقیق کرده‌اند.
در اکثر موارد خندیدن و لبخند داشتن باعث می‌شود فرد مقابل نیز مثل شما رفتاری بدون اضطراب داشته باشد و راحت‌تر برخورد کند. برخی دیپلمات‌ها و تجار موفق از لبخند و خنده برای به‌دست آوردن چنین واکنشی که ذکر شد، استفاده می‌کنند

دکتر محمدعلی کیهانی‌نژاد، روانشناس با اشاره به اینکه حزن و اندوه کارایی مغز را پایین می‌آورد و استرس‌ها را بیشتر می‌کند گفت:

«خنده علاوه بر اینکه سیستم دفاعی بدن را تقویت می‌کند، در درمان بیماری‌هایی که ریشه روان‌تنی دارند بسیار موثر است.

 

مهم‌ترین کارایی خنده ایجاد سلامت در کل بدن است. خنده‌ای که ناشی از نشاط و روحیه مثبت باشد، اثر بیشتری از خنده ناشی از قلقلک دارد.

 

بیماری‌های سایکوسوماتیک (روان‌تنی)، به آن دسته از بیماری‌ها گفته می‌شود که مسائل و اختلالات روانی یا رفتاری به‌طور ناخواسته در پیدایش، عود و یا نتیجه بیماری موثرند. این بیماری‌ها همراه دلشوره و اضطراب هستند.

 

به‌طور مثال در بسیاری موارد، حملات آسم به‌گونه‌ای است که فرد پس از شنیدن خبری ناگوار و کار کردن در شرایط پر استرس حمله‌ به او دست می‌دهد و احساس خفگی و تنگی نفس می‌کند.

 

معمولا پس از تنش روانی، نشانه‌هایی مانند یخ شدن دست و پا، گزگز کردن آنها، گر گرفتگی، خفگی، ترش شدن دهان و سوزش معده در افراد ایجاد می‌شود.

 

در محیط‌های پر تنش فرد احساس می‌کند که اکسیژن محیط کم شده است و دوست دارد پنجره را باز کند و یا بیرون برود. در حالی‌که اسپاسم عضلات نمی‌گذارد، او راحت نفس بکشد.

 

پس بیشتر بخندید و سعی کنید به شادی‌هایتان فکر کنید. بیشتر ما در گذشته خطاها، اشتباهات و چالش‌های متعددی داشته‌ایم. بهتر است برای امروز و آینده برنامه‌ریزی کنید و بدانید با خنده بهتر و بیشتر می‌توانید پیشرفت کنید و تصمیمات بهتری بگیرید.»

 

دکتر بابک قرائی مقدم، متخصص جراحی مغز و اعصاب نیز گفت:

«خنده بر تصمیم‌گیری بهتر موثر است. انسان از کودکی خنده را سریع‌تر از فعالیت‌های مغزی دیگر یاد می‌گیرد. به مرور زمان هر چه سن کودک بیشتر می‌شود، از تعداد خنده‌های او نیز کم می‌شود.

 

نقطه خاصی در مغز برای خنده وجود ندارد، بلکه خنده باعث تحریک نقاط مختلفی در آن می‌شود. ثابت شده است که خنده باعث ترشح اندورفین در مغز می شود. این ماده برای بدن آرامش بخش است.

 

نواحی پریفورانتال (جلوی پیشانی) مغز در تصمیم‌گیری بسیار موثر است که با خنده تحریک می‌شود.

 

منطقه آمیگدال در مغز جایی است که هنگام ترس تحریک می‌شود. ولی خنده باعث می‌شود اضطراب و نگرانی کاهش یابد.

 

تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که می‌توان از خنده به‌صورت جانبی برای درمان سرطان استفاده کرد.

 

خنده‌درمانی می‌تواند باعث بهبود علائم سرطان شود. خنده یکی از ابزارهای مهم برای برقراری ارتباط است.

 

با خنده فرد در شرایط آرام‌تری قرار دارد. در نتیجه واکنش‌هایی که فرد به محرک‌های بیرونی نشان می‌دهد باعث تکرار عمل می‌شود. در نتیجه شما وقتی با کسی با لبخند رابطه برقرار می‌کنید او نیز این کار را تکرار می‌کند. برخی رفتارها مسری هستند.

 

در اکثر موارد خندیدن و لبخند داشتن باعث می‌شود فرد مقابل نیز مثل شما رفتاری بدون اضطراب داشته باشد و راحت‌تر برخورد کند. برخی دیپلمات‌ها و تجار موفق از لبخند و خنده برای به‌دست آوردن چنین واکنشی که ذکر شد، استفاده می‌کنند.

 

سلول‌های آینه‌ای در مغز رفتارهای شخص مقابل را تکرار می‌کند و در فرایند یادگیری بسیار موثر است.

 

سیستمی در بدن وجود دارد که کارکرد آن کنترل احساسات بیرونی و درونی است. خنده از هر نوعی که باشد باعث می‌شود که این قسمت تا مدت‌ها تحت‌تأثیر محسنات خنده باقی بماند و فرد از افسردگی فاصله بگیرد، مثبت‌اندیش باشد و در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل کند.»
فرآوری: نیره ولدخانی
بخش سلامت تبیان

عکس خنده دار
 

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 22 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:27

رونالدو در فصل ۲۰۰۸–۲۰۰۷ در منچستر

در فصل ۰۸–۲۰۰۷، رونالدو با خطایی که بر روی ریچارد هیوز انجام‌داد، کارت قرمز گرفت و از سه‌بازی بعدی منچستر محروم‌شد.[۳۹][۴۰] در بازی منچستر و اسپورتینگ لیسبون در لیگ قهرمانان اروپا ۰۸–۲۰۰۷، هردوگل منچستر را رونالدو به‌باشگاه پیشین خود زد.[۴۱]

در ماه دسامبر همین سال، توپ طلای فوتبال به ریکاردو کاکا داده‌شد و رونالدو بر جایگاه دوم ایستاد؛ اما لیونل مسی را پشت سر گذاشت و او سوم شد.[۴۲][۴۳]

رونالدو

در ۱۲ ژانویه، باشگاه فوتبال نیوکاسل یونایتد با نتیجه ۰–۶ از منچستر یونایتد شکست‌خورد که گل نخست را رونالدو به‌ثمر رساند.[۴۴] او در این فصل در لیگ قهرمانان اروپا، در ۱۱ بازی، ۸ گل به‌ثمر رساند.[۴۵] در مرحلهٔ یک‌هشتم نهایی این جام میان منچستر و المپیک لیون، شخصی ناشناس از هواداران لیون مداوم بر روی صورت رونالدو و وین رونی لیزر سبز می‌انداخت و یوفا پرونده‌ای علیه لیون درست‌کرد.[۴۶] در نتیجه، لیون را ۵۰۰۰ فرانک سوئیس مجازات‌کرد.[۴۷]

در ۱۹ مارس، رونالدو نخستین‌بار در بازی با بولتون واندررز، بازوبند کاپیتانی منچستر را بر بازو بست. این بازی با پیروزی ۰–۲ منچستر خاتمه‌یافت که هر دو گل را رونالدو به‌ثمر رساند.[۴۸] او با به‌ثمر رساندن ۳۳ گل در این فصل، رکورد جورج بست با ۳۲ گل را شکست.[۴۹]

در پایان فصل، او کفش طلای اروپا را به‌دست‌آورد و با هشت امتیاز بیشتر نسبت به دنیل گویزا، بر جایگاه نخست ایستاد.[۵۰]

منچستر در دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا ۰۸–۲۰۰۷ با باشگاه فوتبال چلسی بازی‌کرد. منچستر در آغاز، بازی را به‌دست گرفت و گل نخست را به‌ثمر رساند؛ چلسی گل تساوی را زد و نود دقیقه با تساوی ۱–۱ دو تیم خاتمه‌یافت. سی دقیقهٔ وقت‌های اضافه نیز بدون گل سپری‌شد و بازی به ضربات پنالتی کشیده‌شد. رونالدو نخستین کسی بود که پنالتی را وارد دروازه‌نکرد؛ جان تری و نیکولا آنلکا پنالتی‌هایشان را گل‌نکردند و در پایان، منچستر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.[۵۱] در پایان فصل، با حساب همهٔ مسابقات، او ۴۲ گل به‌ثمر رسانده‌است که هنوز هم در زندگی حرفه‌ای او یک رکورد محسوب می‌شود. رکورد بهترین گلزن منچستر در یک فصل، دست دنیس لا است که رونالدو موفق‌نشد این رکورد را بشکند.

عکس رونالدو

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 39 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:19

قهرمانی فرهاد مجیدی با العین در آسیا

فرهاد مجیدی مهاجم ایرانی تیم العین امارات با حضور كوتاه در دیدار جام فینال قهرمانان باشگاه های آسیا برای آخرین بار در فصل جدید پیراهن تیم العین را برتن كرد.

مجیدی كه با گل زنی در بازی نیمه نهایی سهم عمده ای در رقابت های آسیایی داشت در20 دقیقه پایانی دیدار برگشت برای العین به میدان آمد تا با حركات انفجاری خود از فشار حملات تیم تایلند بكاهد. مهاجم ایرانی الوصل كه به صورت قرضی در این رقابت ها العین را همراهی كرد، به تازگی از بند مصدومیت رها شده و نمی توانست از ابتدا برای این تیم بازی كند.

فرهاد مجیدی

متسو در دقیقه 70 بازی مجیدی را به جای فیصل علی در تركیب تیمش قرار داد. مجیدی در طول دقایق كوتاهی كه برای العین بازی كرد. عملكرد قابل قبولی از خود به جای گذاشت و در یك صحنه می توانست دروازه تایلندی ها را باز كند . مهاجم ایرانی تیم العین كه به عنوان تنها بازیكن ایرانی در فینال جام قهرمانی رقابت ها نیز سهم عمده ای داشته است و به یك افتخار بزرگ دست یافت.
مجیدی پس از نایب قهرمانی باشگاهای آسیا به همراه استقلال توانست قهرمانی جام قهرمانان به همراه العین را به كارنامه خود بیفزاید

عکس فرهاد مجیدی
 

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 29 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:16

علي کريمي و فصل ۲۰۰۶– ۲۰۰۵ در بايرن

کریمی از همان ابتدای فصل در ترکیب تیمش به میدان رفت. نخستین بازی رسمی کریمی برای بایرن، در نیمه دوم بازی برابر اشتوتگارت در مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه بود که تیمش ۲–۱ شکست خورد و از رسیدن به فینال باز ماند.[۳۱] در بازی هفته اول بوندس‌لیگا برابر بروسیا مونشن‌گلادباخ، نیمه دوم وارد میدان شد[۲۸] و در پیروزی ۵–۲ هفته دوم برابر بایر لورکوزن، با زدن یک گل و ارسال یک پاس گل، به عنوان دومین بازیکن برتر بایرن، در تیم منتخب هفته بوندس‌لیگا قرار گرفت.[۳۲][۲۸][۳۳] با گذشت شش هفته از لیگ، کریمی با ارسال دومین پاس گل خود در بوندس‌لیگا، زمینه ساز پیروزی ۱–۰ بایرن در مقابل اینتراخت فرانکفورت شد و به عنوان بهترین بازیکن بایرن؛ برای دومین بار، در تیم منتخب هفته بوندس‌لیگا قرار گرفت.[۳۴]

علي کريمي

کریمی در ادامه فصل هم‌پای دیگر بازیکنان خط میانی تیم یعنی میشائیل بالاک، سباستین دایسلر، مارتین دمیکلیس، باستیان شواینشتایگر، مهمت شول و زی‌روبرتو در ترکیب بایرن قرار گرفت.[۵][۳۵] با گذشت ۱۶ هفته از لیگ، سومین پاس گل خود را در مقابل کایزرسلاوترن ارسال کرد و در بازی پایانی نیم فصل، که به برتری ۲–۱ بایرن در مقابل بروسیا دورتموند انجامید، زننده اولین گل تیمش بود.[۳۶]

او که پس از کسب جایزه بازیکن سال آسیا-۲۰۰۴ به بایرن پیوسته بود،[۲۹]در فهرست اولیه سه نامزد نهایی بازیکن سال آسیا-۲۰۰۵ در کنار پارک جی سونگ از منچستر یونایتد و شونسوکی ناکامورا از سلتیک قرار گرفت،[۳۷] اما با عوض شدن قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، مبنی بر حضور اجباری در محل اهداء جایزه[۳۸] و بازی در فوتبال قاره آسیا، در لیست نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامی از او دیده نشد.[۳۹] کریمی همچنین به عنوان هافبک بایرن مونیخ، در کنار رونالدینیو از بارسلونا و زیدان از رئال مادرید؛ در نظر سنجی سایت فیفا، به عنوان یکی از نامزدهای سلطان دریبل جهان در سال ۲۰۰۵ قرار گرفت.[۴۰]

طبق یکی از بندهای قرارداد کریمی، مدت آن پس از ۲۵ بازی به طور خودکار تمدید می‌شد[۵] که در بازی با هامبورگ در هفته ۲۴ لیگ (که بیست و پنجمین بازی کریمی محسوب می‌شد) این اتفاق افتاد. وی در همین بازی به علت جابه‌جایی استخوان نازک‌نی پای راست مصدوم شد و ادامه فصل را از دست داد.[۴۱][۴۲]

او پیش از آسیب‌دیدگی، ۳ بار نیز در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت که در اولین بازی خود برابر راپید وین گلزنی کرد. در این مسابقه که با برتری ۴–۰ بایرن به پایان رسید، کریمی با زدن دومین گل تیمش؛ تنها بازیکن ایرانی بایرن‌مونیخ لقب گرفت، که در لیگ قهرمانان اروپا گل زده است.[۴۳]

کریمی پیش از مصدومیت در ۲۰ بازی بوندس‌لیگا، ۲ بازی لیگاپوکال (جام حذفی) و ۳ بازی لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و به ترتیب در هر کدام نمره‌های میانگین ۳٫۵۷، ۴٫۲۵ و ۳٫۸۳ را از مجله کیکر کسب کرد،[۳۶] (میانگین نمرات کریمی در بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۰۶–۲۰۰۵، بهترین نمرات در میان سه بازیکن ایرانی این تیم به شمار می‌رود[۴۴][۴۵]) ضمن این که قهرمانی بوندس‌لیگا و جام حذفی این فصل را به‌دست‌آورد.[۵]

عکس علي کريمي

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 27 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:11

خط میانی رئال برتر از بارسا

به گزارش "ورزش سه"، به ادعای مارکا، ال کلاسیکوی روز شنبه، زیر پاهای لوکا مودریچ و تونی کروس قرار دارد و این دو می توانند ورق را در میانه میدان به نفع رئال عوض کنند. اگر به درصد پاس های صحیح هافبک های رئال و بارسا دقت کنیم، مشاهده خواهیم کرد که تونی کروس با 92.59 و مودریچ با 92.07 درصد پاس صحیح، برتری نسبی بر اینیستا(85.75) و بوسکتس(89.75)، رقبای مستقیم خود در بارسلونا دارند. (راکیتیچ به احتمال فراوان به این بازی نمی رسد)
جالب اینکه درصد ارسال پاس های صحیح مودریچ و کروس در زمین حریف نیز نسبت به بوسکتس و اینیستا بهتر بوده است.(متوسط 90.65 در مقابل 85.62)

رئال مادرید

در مجموع، رئال مادرید با 87.5 درصد پاس صحیح، برتری اندکی در زمینه دقت در ارسال پاس بر بارسلونا که آمار 86 درصدی را به ثبت رسانده دارد. فاصله زیاد نیست اما حکایت از این دارد که رئالی ها، پاس های صحیح تری به یکدیگر در طول بازی های این فصل داده اند.

تونی کروس و مودریج، همچنین سلاطین پاس در لالیگا نیز محسوب می شوند. کروس با ارسال 700 پاس درست تا بدینجای فصل، بعد از تراس هوراس، بازیکن رایو، بهترین عملکرد را در لالیگا داشته است. مودریچ نیز با 615 پاس در جایگاه بعدی قرار دارد. در بارسلونا اما بوسکتس با 599 پاس و اینیستا با 325 پاس، فاصله چشمگیری با هافبک های رئال دارند. راکیتیچ و سرجی روبرتو نیز 494 و 403 پاس ارسال کرده اند.

در رئال مادرید تا بدینجا 23 پاس گل داده شده اما در بارسلونا این آمار به 16 می رسد. تونی کروس 3 پاس و مودریچ نیز 1 پاس گل داده اما در طرف مقابل، بوسکتس 1 پاس گل داده ولی اینیستا توفیقی در این زمینه نداشته که کفه ی ترازو، 4-1 به نفع رئال سنگینی می کند.

باشگاه رئال مادرید

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 18 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:07

وضعیت نامطلوب نیمار در بازگشت به بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، نیمار بهترین بازیکن و گلزن بارسلونا در دو ماه اخیر و در روزهای غیبت مسی بوده است. او پیش از رفتن به اردوی تیم ملی برزیل، شرایط فوق العاده مطلوبی داشت و با گلزنی های متوالی، ضمن تاثیرگذاری مستقیم روی بردهای بارسلونا، به صدر جدول گلزنان نیز با 11 گل صعود کرده بود ولی حالا و پس از بازگشت از برزیل، وضعیت جسمی و روحی چندان مطلوبی ندارد.

بارسلونا

او در دور مقدماتی جام جهانی 2018، دو بازی مقابل آرژانتین و پرو انجام داد و هرگز نتوانست نمایش های درخشانش در بارسلونا را در تیم برزیل تکرار کند که این مساله باعث افزایش انتقادات به وی در رسانه های برزیل شد. در برزیل بر این عقیده اند که نیمار برای تیم ملی همانند بارسلونا بازی نمی کند.

او البته در یک هفته گذشته به دلیل درد شدید در ناحیه دندان عقل، دو بار به دندانپزشک مراجعه کرده بود تا دردش تسکین پیدا کند. نیمار حالا با خستگی ناشی از دو بازی ملی و پروازی طولانی همراه با دندان دردی مزمن، به تمرینات بارسلونا باز خواهد گشت؛ در حالیکه تنها دو روز به ال کلاسیکو زمان باقی است.

نیمار بی شک مهره ثابت بارسلونا مقابل رئال خواهد بود و باید دید که می تواند نمایش های یک ماه اخیر خود را در برنابئو نیز تکرارکند یا خیر.

باشگاه بارسلونا

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 26 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:04

بررسی تمرین امروز پرسپولیس

 به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، تمرین امروز (پنجشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس پشت درهای بسته مجموعه درفشی‌فر برگزار شد و بازیکنان بعد از مرور کارهای تاکتیکی به فوتبال درون تیمی پرداختند که در کل این تمرین 90 دقیقه زمان برد.

* از جمع ملی‌پوشان پرسپولیس فقط سوشا مکانی بعد از بازگشت تیم ملی از گوام به مجموعه درفشی‌فر آمد و مورد استقبال هم‌بازیانش قرار گرفت. بازیکنان همچنین تولد وی را تبریک گفتند.

پرسپولیس

* رامین رضاییان، کمال کامیابی‌نیا و مهدی طارمی، ملی‌پوشان دیگر پرسپولیس در تماس با خوردبین اعلام کردند امروز را استراحت کرده و از فردا در تمرین سرخپوشان حاضر خواهند شد.

* کریم باقری و مصطفی قنبرپور در این جلسه تمرین غیبت داشتند.

* از سوی اسپانسر پرسپولیس دو دستگاه خودروی ام‌وی‌ام به مجموعه ورزشی درفشی‌فر آورده شد. این دو خودرو جایزه مسابقه پیامکی اسپانسر باشگاه پرسپولیس برای هواداران این تیم است.

* حدود 30 هوادار به مجموعه درفشی‌فر آمده بودند که البته به آنها اجازه ورود داده نشد، حتی والدین نونهالانی که در مدرسه فوتبال مجموعه ورزشی درفشی‌فر ثبت‌نام کرده بودند، اجازه ورود پیدا نکردند.

* بازیکنان پرسپولیس امروز بعد از درگذشت کاپیتان فقیدشان برای اولین پیراهن قرمز برتن کردند، این در حالی بود که دیروز خانواده نوروزی از پرسپولیسی‌ها درخواست کردند پیراهن مشکی را کنار گذاشته و در بازی‌های آینده نیز با لباس قرمز به میدان بروند.

* سوشا مکانی بعد از صحبت با پانادیچ در کنار دیگر دروازه‌بان‌ها به تمرین پرداخت.

* تمرین امروز سرخپوشان تقریباً پرفشار برگزار شد و بخش اصلی آن فوتبال درون تیمی بود تا برانکو به نوعی ترکیب تیمش را برای بازی با استقلال اهواز مشخص کند.

* به دستور کادرفنی برای بازیکنان ناهار تهیه شد تا سرخپوشان بعد از صرف ناهار راهی منزل شوند.

* تمرین فردای پرسپولیس از ساعت 11 پشت درهای بسته مجموعه درفشی‌فر برگزار خواهد شد.

باشگاه پرسپولیس

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 24 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 1:00

آخرين تمرين تيم فوتبال استقلال قبل از سفر به اهواز

آخرین تمرین تیم فوتبال استقلال قبل از دیدار مقابل فولاد خوزستان و سفر به شهر اهواز از ساعت 10 صبح امروز در زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی برگزار شد.

*خسرو حیدری و میثم مجیدی دو غایب تمرین امروز استقلالی‌ها بودند که البته هر دو نفر آبی‌پوشان را در سفر به شهر اهواز همراهی نخواهند کرد.

استقلال

*پرویز مظلومی با لباس شخصی در محل تمرین آبی‌پوشان حاضر شد و قبل از شروع تمرین خیلی کوتاه با بازیکنان تیمش در رختکن صحبت کرده و توصیه‌های لازم را به آنها انجام داد.

*منصور پورحیدری در تمرین امروز آبی‌پوشان حضور نداشت و برای رتق و فتق امور پرواز استقلال به اهواز راهی فرودگاه مهرآباد شد.

*بازیکنان تیم استقلال در ابتدا بدن‌های خود را زیر نظر مربی بدنسازشان گرم کرده و سپس بازی آقاوسط انجام دادند. در مرحله بعدی فوتبال درون‌تیمی برگزار شد و آبی‌پوشان بعد از 50 دقیقه به تمرین پایان دادند.

اعضای تیم فوتبال استقلال بعد از پایان تمرین امروز راهی فرودگاه مهرآباد شدند و با پرواز ساعت 13 و 15 دقیقه تهران را به مقصد اهواز ترک خواهند کرد.

تیم فوتبال استقلال از ساعت 16 و 20 دقیقه فردا در ورزشگاه غدیر شهر اهواز مهمان شاگردان اسکوچیچ خواهد بود.
منبع:فارس و ورزش 3

باشگاه استقلال

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 24 تاريخ : جمعه 29 آبان 1394 ساعت: 0:57

نامه عاشقانه



عکس عاشقانه

نامه ای در جیبم

وگلی

درمشتم

پنهان است

غصه ای دارم

با نی لبکی

سر کوهی گر نیست

ته چاهی بدهید

تا برای دل خود بنوازم

عشق،جایش تنگ است...

عاشقانه

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 29 تاريخ : پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت: 2:33

بی وفا

اگر یار مرا دیدی به خلوت
بگو ای بی وفا ای بی مروت
غمم دادی و غم خوارم نکردی
سر و کارت به فردای قیامت

اس ام اس عاشقانه

به هرکس دل سپردم بی وفا شد
چون پابندش شدم از من جدا شد
نمیدانم از اول بی وفا بود
یا که من نازش را کشیدم بی وفا شد

************************

برای رسیدن به تو آنقدر دویدم که
دیگر برای همراه شدن با تو
نفسی برایم باقی نماند
و من از تو جا ماندم
آخه بی وفایی
یه ذره برام صبر میکردی تا نفسم چاق شود

************************

میروم اما بدان یک سنگ هم خواهد شکست
آنچنان که تارو پودقلب من از هم گسست
می روم با زخم هایی مانده از یک سال سرد
آن همه برفی که آمد آشیانم را شکست
می روم اما نگویی بی وفا بود ونماند
از هجوم سایه ها دیگر نگاهم خسته است

اس ام اس عاشقانه

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 28 تاريخ : پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت: 2:29

بیوگرافی امیر مهدی ژوله

امیر مهدی ژوله، متولد ۲۷ مرداد ۵۸ به تازگی صفحه رسمی در اینستاگرام راه اندازی کرده و عکس هایی از دخترش گندم را به اشتراک گذاشته است.

بیوگرافی

امیر مهدی ژوله نویسنده و طنز پرداز ایرانی متولد بیست و هفت مرداد سال ۱۳۵۸ در شهر تهران است. او نویسندگی سریال های طنزی همچون درحاشیه، قهوه تلخ ، زندگی به شرط خنده، شب های برره، نقطه چین، مرد هزار چهره، مرد دو هزار چهره، ویلای من،شوخی کردم و …را برعهده داشته است. امیر مهدی ژوله پس از اولین حضورش بعنوان کمدین در خندوانه، با دعوت رامبد جوان در جمع ۱۶ کمدین در مسابقه خنداننده برتر خندوانه شرکت کرد و توانست از مرحله اول که با هومن حاجی عبداللهی هم گروه بود با رای بالای مردم، عبور کند و در جمع هشت کمدین برتر قرار بگیرد.

او دلایل آمدنش به اینستاگرام را اینطور بیان میکند :  افتادم تو دام عاشقی … بالاخره بعد از سالها مقاومت جوانمردانه در مقابل اینستا،گرفتارش شدم. دلایل مقاومتم هم معقول و منطقی بود.خوش عکس نیستم،خوب عکس نمیگیرم،جمعیت هم که از کنترلم خارج شه هول میکنم.حوصله و توان کل کل ندارم،انتقاد پذیر نیستم،فحش هم بزید خیلی ناراحت میشم. ولی خب مواجه شدن با این حجم از محبت که داشت خرج صفحات فیک میشد و استفاده از امکانات! اینستا ما رو هم راهی شما کرد.هوامو داشته باشید دیگه.فکر کنید خواهر مادر خودتونم ???

بیوگرافی بازیگران

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 23 تاريخ : پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت: 2:26

شش خاصیت خنده

1. لبخند جذابتان می‌کند…

همه ما به سمت افرادیکه لبخند می‌زنند کشیده می‌شویم. لبخند یک کشش و جذبه فوری ایجاد می‌کند. دوست داریم نسبت به آنها شناخت پیدا کنیم.

2. لبخند حال و هوایتان را تغییر می‌دهد…

دفعه بعدی که احساس بی حوصلگی و ناراحتی کردید، لبخند بزنید. لبخند به بدن حقه می‌زند.

عکس خنده دار

3. لبخند مسری است…

لبخند زدن برایتان شادی می‌آورد. با لبخند زدن فضای محیط را هم شادتر می کنید و اطرافیان را مانند آهن ربا به سمت خود می‌کشید.

4. لبخند زدن استرس را از بین می‌برد…

وقتی استرس دارید، لبخند بزنید. با اینکار استرستان کمتر می‌شود و می توانید برای بهبود اوضاع وارد عمل شوید.

5. لبخند زدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند…

به این دلیل عملکرد ایمنی بدن تقویت می شود که شما احساس آرامش بیشتری دارید. با لبخند زدن از ابتلا .به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کنید.

6. لبخند زدن فشارخونتان را پایین می‌آورد…

وقتی لبخند می‌زنید، فشارخونتان به طرز قابل توجهی پایین می‌آید. لبخند بزنید و خودتان امتحان کنید.

خنده دار

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 31 تاريخ : پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت: 2:22

اس ام اس خنده دار ضد پسر

مورد داشتیم یارو سه سال پای دختره نشسته
آخرش فهمیده طرف پسره !

 
اس ام اس خنده دار

 

قابل توجه آقایان :
جعبه سرویس آرایش ، موچین ، قیچی ابرو ، سوهان ناخن ، کش مو ، تل سر ، گیره
دستگاه بند انداز برقی ، گوشواره و کلا لوازم آرایشتون رو با قیمت مناسب خریداریم !
(ستاد جمع آوری لوازم آرایشی از چنگ آقایان و بازگرداندن مردانگی به آنها)

 

 •. •. •. •. •. •. •.•. •. •. •. •. •. •

 

بهشت زیر پای مادران است و لایک هم که زیر پست دختران است
به سلامتی همه پسرا که کلا نقش هویج رو دارن!

 

 •. •. •. •. •. •. •.•. •. •. •. •. •. •

 

رفته بودیم واسه داداشم خواستگاری
دیدیم عروس نشسته خیلی ریلکس با شلوار لی و تیشرت!
مامانم تو گوشم گفت: خوبه والا نه شرمی، نه حیایی، نه …
همینجوری داشت میگفت که عروس با چادر از آشپزخونه چایی به دست اومد سلام کرد!
هیچی دیگه فهمیدیم اون داداش عروس بود!

 

 •. •. •. •. •. •. •.•. •. •. •. •. •. •

 

این آقایون محترم همچین میگن دخترای امروزی آشپزی بلد نیستن
خونه داری بلد نیستن که یکی ندونه انگار خودشون مثل مردای قدیم
میرن از صبح کار میکنن تا بوق سگ
بابا شماها رو که باید با بیل ساعت 12 ظهر از زیر پتو بیرون آورد!

اس ام اس خنده دار

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 26 تاريخ : پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت: 2:18

آموزش و طرز تهیه کباب ماهیتابه ای

آموزش و طرز تهیه کباب ماهیتابه ای

آشپزی

مواد لازم برای کباب ماهیتابه

گوشت چرخ کرده                    یک کاسه ماست خوری سرپر

روغن                                     یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل                           به میزان لازم

پیاز                                         یک عدد

با این مقدار مواد لازم به اندازه یک ماهیتابه کوچک از ”‌کباب ماهیتابه“ خواهیم داشت.

یک کاسه ماست خوری سر پرگوشت چرخ کرده مخلوط گوشت گوساله و قلوه گاه گوسفند (حدود 300 گرم)، نمک و فلفل به میزان دلخواه

یک قاشق غذاخوری روغن (حدود ده گرم)، یک عدد پیاز متوسط (حدود 100 گرم)

طرز تهیه کباب ماهیتابه

پیاز را با دنده ریز رنده می‌کنیم و گوشت چرخ کرده و نمک و فلفل را اضافه می‌کنیم سپس آن را ورز می‌دهیم.

گوشت ورز داده شده را در یک ماهیتابه کوچک پهن می‌کنیم.

آن را برش داده و روی شعله کم می‌گذاریم. در ماهیتابه را گذاشته تا کباب خود را بگیرد.

یک قاشق روغن اضافه می‌کنیم. در ظرف را می‌گذاریم تا کباب بپزد.

کباب پخته شده را برمی گردانیم. در ظرف را نمی‌گذاریم تا آب کباب تبخیر شود و کباب به روغن بیفتد. اکنون شعله را خاموش می‌کنیم.

کباب را در ظرف می‌کشیم. یک قاشق روغن ته ماهیتابه اضافه می‌ماند.

کباب ماهیتابه آماده می‌باشد. می‌توان آن را با گوجه فرنگی، سماق و کمی سس خردل تزئین کرد.

آموزش و طرز تهیه کباب ماهیتابه ای

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 26 تاريخ : پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت: 2:14

ترکیب مورد نظر هواداران رئال مادرید برای ال کلاسیکو

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید سه روز مانده به ال کلاسیکو، تمرینات سخت و فشرده خود را در والدبباس پشت سر می گذارد. پس از باخت 3-2 در زمین سویا و واگذاری صدر به بارسلونا، اهمیت پیروزی بر بارسا بیش از گذشته شده و باید دید که بنیتس تیمش را چگونه مقابل آبی اناری ها به میدان خواهد فرستاد.

رئال مادرید

یکی از تردیدهای بزرگ سرمربی رئال برای ال کلاسیکو، استفاده از کاسیمیرو یا خامس در میانه میدان است. مارکا از هواداران رئال خواسته بود تا در مورد ترکیب خط میانی و حمله تیم محبوبشان برای ال کلاسیکو نظر بدهند که بسیاری از آنها به بنیتس توصیه کردند تا از میدان دادن به کاسیمیرو صرفنظر کند.

بر این اساس، 31 درصد دوست دارند کروس، مودریچ و خامس را در میانه میدان تیم محبوبشان مقابل بارسا ببینند. این دسته ترجیح می دهند تیمشان 3-3-4 و با بنزما، بیل و رونالدو در حمله بازی کند.

27 درصد نیز خواهان این هستند تا رئال 2-4-4، با رونالدو و بیل در حمله و کروس، مودریچ، خامس و ایسکو در میانه میدان بازی کند.

26 درصد نیز کاسیمیرو را بجای خامس، کنار مودریچ، ایسکو و کروس توصیه کرده اند و دوست دارند رئال 2-4-4 با بیل و رونالدو مقابل بارسلونا بازی کند.

13 درصد نیز با بیرون گذاشتن ایسکو و کروس، میدان دادن به کاسیمیرو، مودریچ و خامس در میانه زمین و حضور مثلث BBC در حمله موافقند.

در نهایت 3 درصد هواداران رئال، مثلث کروس، کاسمیرو و مودریچ در میانه زمین و مثلث BBC در خط حمله را پیشنهاد کرده اند.

باشگاه رئال مادرید

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 26 تاريخ : پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت: 2:10

تعریف ژاوی از همبازیش در بارسلونا

به گزارش "ورزش سه"، مسی که تا به حال 4 بار برنده توپ طلا شده، شانس زیادی دارد تا در ژانویه ‏آینده، برنده پنجمین توپ طلای دوران حرفه ای اش شود.‏

بارسلونا

ژاوی به خبرنگاران گفت:" پله و مارادونا در زمان خودشان کارهای مهم زیادی انجام دادند اما فوتبال از ‏زمان تغییر زیادی کرده است.‏
بازیکنان بهتر از گذشته شده اند و فوتبال بهتر شده است؛ از نظر فیزیکی، تاکتیکی، تکنیکی و روانی، ‏فوتبال بهتر از همیشه است. مسی بهترین بازیکنِ بهترین دوران تاریخ فوتبال است."‏
ژاوی همچنین کریس رونالدو را مورد ستایش قرار داد و اعلام کرد که این ستاره پرتغالی نقش زیادی در ‏پیشرفت مسی داشت:" مسی نمی توانست بدون رونالدو به این خوبی باشد. او نمی توانست آن همه توپ ‏طلا ببرد. فکر می کنم در مورد رونالدو هم همینطور است. آنها یکدیگر را به جلو هل دادند.‏
هر دو آنها گلزن های فوق العاده ای هستند اما تفاوت آنها این است که مسی بیشتر در بازی تیم مشارکت ‏دارد."‏

باشگاه بارسلونا

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 28 تاريخ : پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت: 2:06

صحبت های کمندانی در مورد سرمربی پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، میلاد کمندانی در مورد شرایط اردویی که در امارات سپری کردند گفت: خدا را شکر اردوی خوبی در امارات داشتند و بازی دوستانه با استرالیا که یکی از تیم‌های خوب آسیاست محک جدی برای ما بود. نسبت به شرایط بازی خیلی خوب هم موقعیت درست کردیم ولی نشد ببریم امیدوارم در بازی‌های آسیایی به هماهنگی بیشتری برسیم.

پرسپولیس

او در مورد آمار جالبی که تیم خاکپور تا الان از خود برجای گذاشته یعنی تنها داشتن یک باخت تیم‌ امید ادامه داد: خدا را شکر پتانسیل بچه‌ها بالاست و قبل از بازی هیچ کس به فکر باخت نیست و همه به این فکر می‌کنندکه گل‌های زیادی بزنیم و ببریم. امیدواریم این روند ادامه پیدا کند و در آخر هم بتوانیم در مسابقات آسیایی قهرمان شویم.

وقتی از بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس سوال شد تیم‌ملی امید توانایی صعود به المپیک را دارد پاسخ داد: ان‎شاءالله که با تلاش کادرفنی و بازیکنان به هدفمان که صعود به المپیک است برسیم.
وی که دیروز به ایران بازگشت از امروز به جمع تمرینات پرسپولیس اضافه شد و در مورد شرایط تیمش می‌گوید: خدا را شکر جو خوبی برقرار است و امروز صبح هم یک تمرین بانشاط انجام دادیم و همه بچه‌ها برای بازی شنبه سرحال هستند و با تمام قوا به مصاف استقلال اهواز می‌رویم.
هافبک سرخپوشان تهران در مورد حریفشان استقلال اهواز نظرش را اینگونه بیان کرد: برای تمام بازی‌ها با تمام توانمان بازی می‌کنیم و به استقلال اهواز هم احترام می‌گذاریم و امیدوارم نمایش خوبی ارائه دهیم.

بازیکن پرسپولیس در مورد اعتقاد برانکو به جوان‌ها می‌گوید: من قبلا هم گفتم این موضوع خیلی خوب است و روحیه مضاعف برای تمرین کردن به ما می‌‌دهد و جوان‌های دیگر هم امید دارند که بتوانند به ترکیب اصلی راه پیدا کنند.

کمندانی در پایان افزود: تمام امیدمان این است که هواداران پرسپولیس با حضورشان در بازی‌هایمان ایجادکننده یک انگیزه مضاعف باشند. امیدوارم روز شنبه در آزادی به پیروزی پرسپولیس کمک کنم.

باشگاه پرسپولیس

مطالب روز و جالب...
ما را در سایت مطالب روز و جالب دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : نیما bahalaks بازدید : 22 تاريخ : پنجشنبه 28 آبان 1394 ساعت: 2:02